الیساجونمالیساجونم، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 6 روز سن داره
هلیا عسلمهلیا عسلم، تا این لحظه: 10 سال و 8 ماه و 29 روز سن داره

فرشته ها

کجاست مادر کجاست گهواره من

1392/8/5 8:25
11,395 بازدید
اشتراک گذاری

دلم تنگه برای گریه کردن

کجاست مادر کجاست گهواره من

همون گهواره ای که خاطرم نیست

همون امنیت حقیقی و راست

همون جایی که شاهزاده قصه

همیشه دختر فقیرو می خواست

همون شهری که قد خود من بود

از این دنیا ولی خیلی بزرگتر

نه ترس سایه بود نه وحشت باد

نه من گم می شدم نه یه کبوتر

 

       سال های سال این شعر را شنیده بودم   اما فقط آهنگ موزون این شعر برایم جذابیت داشت  واقعا تا وقتی مادر نشدم و کودکم را در گهواره نخوابانده بودم  و شب تا صبح مکررا برای شیر دادن و آرام کردن دخترکانم از خواب بیدار نشده بودند معنای این شعر زیبا را درک نکرده بودم 

     واقعا چرا گهواره و تکان های آرام گهواره برای نوزادان اینقدر ارامش بخش هست .نمی دانم  تکان های گهواره به نوزاد ارامش می دهد یا  لالایی های ارام مادر . به گمانم شنیدن صدای زیبای  مادر که لالایی های زیبا یا سوزناکی را  در گوش  نوزاد نجوا میکند به علاوه تکان های ارام گهواره  برای نوزاد هم خیلی لذت بخشه.

   الیسا خانومی که به دنیا اومده بود من ده ها لالایی را حفظ کرده بودم و همیشه براش می خوندم  هنوز هم الیسا به شنیدن صدای لالایی عادت داره و هنوز هم از من می خواهد برایش لالایی بخونم  حتی لالایی هایی که از شبکه پویا پخش می شود  بعد از برنامه  باب اسفنجی  برنامه مورد علاقه الیسا است و هیچ شبی این لالایی ها را از دست نمی دهد. و فکر میکنم دلیل اینکه الیسا اینقدر شعر را حفظ شده و حدود 25 تا شعر را می تونه (کامل یا دست و پا شکسته ) بخونه تاثیر همون لالای های موزون هست

الان که می خواهم واسه هلیا عسل لالایی بخونم اینقدر اواها و ملودی های لالایی توی گوشم هست که باید یک کم فکر کنم ببینم این لالایی را با چه ملودی باید خوند.

  این شب ها که به اجبار شب بیداری های زیادی را تجربه میکنم   فکر میکنم لالایی ها علاوه بر تاثیری که روی نوزاد داره برای مادر هم یک مسکن هستند  و واقعا مادر ها هم با خوندن صدای لالایی یک حس خوب ماد ری را  تجربه میکنن

لالایی ها با سوزی که در خودشون دارند به مادرها مسئولیت ، مهربانی کردن و فداکاری برای کودک را القا می کنن  من که واقعا با خوندنشون حس خوبی بهم دست می دهد حسی که  وقتی با نگاه کردن و لمس کردن دست های کوچک هلیا  و به آغوش کشیدن بدن   ظریفش همراه می شود  قابل وصف نیست  و فقط باید یک مادر باشی تا  زیبای اش را تجربه کنی.

   دخترکان عزیزم  خوشحالم که شما هم در اینده حس خوب مادر شدن را تجربه  خواهید کرد  نمی دونم تا اون موقع هنوز لالایی ها  وجود خواهند داشت یا دیگه به دست فراموشی سپرده خواهند شد  و نسل شما برای ارام کردن نوزاد از چیزهای دیگه ای استفاده میکنن  توی یه سایت خوندم که ضبط صدای سشوار و یا جارو برقی  چون شبیه صدای داخل رحم مادر هست به نوزاد آرامش می دهد اما من مطمئن هستم که هیچ صدایی  مثل  صدای دل انگیز لالایی یه مادر نمی تونه کودک بیقرار را آرام کنه و به یک مادر خسته هم توان و انرژی برای طاقت آوردن و تحمل کردن سختی های بزرگ کردن نوزاد را بدهد .

 این لالایی را  فقط نیمه شب ها برای هلیا می خونم چون الیسا نمیگذارد توی هیچ شعری بغیر از اسم خودش اسم کس دیگه ای اورده  ( نه از روی حسادت یا خودخواهی  بلکه فقط به این دلیل که به شنید ن اسم خودش توی شعر ها عادت کرده ) بنابراین این لالایی را فقط منو هلیا عسل میشنویم

لا لا لا لا بخواب آروم هلیا

چشات مثل گل بادوم هلیا

لا لا لا لا لا لا مهتابه امشب

لا لا لا لا  هلیا خوابه امشب

لا لا لا لا لا لا  لا لایی 

حواست نیست هلیا جون کجایی

لا لا لا لا عروسک زیبا

لا لا لا لا هلیا جون تنها .....

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان نیایش
7 مرداد 92 9:51
سلام برای همین عشق و محبته که می گن بهشت زیر پای مادره . خسته نباشی از بیداریها. تا چشم به هم بزنی گذشته و دختر گلت بزرگ شده . من هم وقتی برای نیایش لالایی می خوندم خودم بیشتر از اون آرامش می گرفتم .


مرسی زهره جون. پس با من موافقی عزیزم ؟
مامان بابای الیسا
7 مرداد 92 21:39
وای دوست عزیزم این لا لایی ها بیشتر مادر هارو آروم میکنه آخه میتونی هر چی دلت میخواد و بخونی و آروم بشی ... داشتن دو تا فرشته یه کم سخت نیست ؟ چیکار میکنی ؟ خسته نمیشی ؟ وقتی برای خودت میمونه عزیزم ..... اینا همیشه تو ذهنمه ... از طره من الیسا جون و هلیا جونو ببوسش


الهام جون اره یه کم وقت واسه خودم دارم. واقعا سخته دو تا بچه پشت سر هم اما خوب من فاصله سنی کم را ترجیح می دادم .و اماده برای این کار بودم
مامان ریحانه جون
8 مرداد 92 18:41
سلام... عبادت هاتون قبول.. خیلی تبریک میگم... برای تولد هلیا جون... خیلی نازه ... مثل فرشته ها... به الیسا جون هم تبریک میگم که یه خواهر خوشگل داره... ریحانه من در جشنواره نی نی شکمو شرکت کرده کد ریحانه 845 هست لطف بزرگی میکنی اگه کد 845 رو به شماره 20008080200 اس ام اس کنی واقعا ممنونت میشم اگه بتونید کد 845 رو با چند تا خط موبایل متفاوت به شماره ی داده شده ارسال کنید که نورالانور میشه و واقعا شرمنده میکنید اگه لطف کردی و رای دادی بهم خبر بدی ممنون میشم هم برای اینکه از لطف و مهربونیت تشکر کنم هم برای اینکه تعداد آرا رو داشته باشم پیشاپیش از لطفت واقعا ممنونم اگه خواستی عکس جشنواره ای ریحانه رو ببینی زحمت بکش و یه سر بیا وب ریحانه عکس جشنواره ایش رو گذاشتم ممنون از لطفت دوست خوبمون ارسال کد 845 به شماره 20008080200یادت نره ها ریحانه روی رای های شما دوستای گل خیلی خیلـــــــــــــــی حساب کرده.... خیلی خیلی خیلی ممنونت میشم به نی نی من رای بدی امیدوارم بتونم یه روزی یه جایی تویه دلخوشی هاتون جبران کنم موفق و پیروز باشی
مامان بابای الیسا
9 مرداد 92 13:58
یاسمن جان خصوصی گذاشتم.
مریم(مامان کیمیا و کیارش)
29 مرداد 92 0:47
یاسمنننننننننننننننننننن همیشه فکر می کردم فقط خودم هستم که با صدای لالایی خودم آرامش می گیرم. پس این یه حس مشترکه.
کیمیا دیگه لالایی دوست نداره و من تا می تونم برای کیارش لالایی می خونم



مریم جون به این خاطر هست که بچه ها سریع به صدای مادر واکنش نشون می دهند صدای مادر راز نزدیکی مادر و بچه ها است
morteza
1 بهمن 95 15:42
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به فرشته ها می باشد