الیساجونمالیساجونم، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 27 روز سن داره
هلیا عسلمهلیا عسلم، تا این لحظه: 10 سال و 9 ماه و 19 روز سن داره

فرشته ها

الیسا بانویی شایسته و پرکار

1393/3/7 8:11
1,030 بازدید
اشتراک گذاری

در راستای وفق پیدا کردن با شرایط جدید مسئولیت های من و بابایی که بیشتر شده بماند اما بانوی کوچک خانه ما  تغییراتی داشته که در جای خودش باعث خوشحالی ، رضایت و از همه مهمتر آرامش من شده . دختر دوست داشتنی من این روزها به محض ورود به خانه لباس هایش را بیرون می آورد و با دستان کوچک و  پر توانش دست و صورت خود را می شوید و جوراب هایش را هم می شوید و روی رخت آویز پهن می نماید و این اقدامش برای من که تا حدود 20 دقیقه بعد از ورود به خانه باید سرگرم  عوض کردن لباس های مهد و پوشیدن لباس های خانه و بررسی کیف های مهد بچه ها و جدا کردن ظروف غذا و لباس های احتمالا کثیف شده آن ها باشم یعنی یک کمک خیلی خیلی خیلی بزرگ اولین مرتبه ای که متوجه شدم   الیسای عزیزم جوراب های خود را شسته و روی رخت آویز پهن کرده در باورم نمی گنجید  و واقعا نمی گنجید که دختر 3 سال و نیمه من علاوه بر شستن دست و صورت که من حمل بر بازی با اب گذاشته بودم بخواهد جوراب های خودش را هم بشوید و این یعنی کم شدن یه کار از مجموعه عظیم کارهایی که من باید بعد از ورود به خانه انجام دهم

علاوه بر شستن جوراب مرتب کردن اتاق مملو از اسباب بازیها در موقع خواب نیز  از جمله کارهایست که الیسای توانمند من خودش هر شب بدون گفتن انجام می دهد البته بماند که گاهی فقط اون ها را یک جا جمع میکند و یک تپه کوچک از اسباب بازیهایش در گوشه ای از اتاق درست می کند اما همین کارش  چند نتیجه خوب دارد و باعث میشود که صبح ها که از خواب بیدار میشود آن ها را لگد نکند و وقت مامان هم برای جمع آوری آن ها و قرقر های  مادرانه همراه آن تلف نشود  و الیسا جون هم منظم و مرتب بودن را یاد بگیرد

 و دخترم انجام این کارها را به لطف وجود " پری دریایی " یاد گرفته . پری دریایی موجودمهربانی  است که هر وقت تابلو کارهای خوب الیسا به  عدد10 رسید مرحمت می کند و یک عدد تخم مرغ شانسی را در گوشه ای از اتاق الیسا به صورت مخفیانه به عنوان هدیه می گذارد و الیسا اغلب هر زمان که از خواب بیدار میشود یک مرتبه متوجه میشود که پری دریایی با دیدن تابلو کارهای خوب الیسا که روی کمدش نصب شده  و رسیدن اون تابلو به نمره 10 یک عدد تخم مرغ شانسی را برایش هدیه اورده و علاقه الیسا به دریافت این هدیه ( نه خود تخم مرغ شانسی) باعث تشویق برای انجام کارهای مثبت شده به طوری که هر شب می گوید مامان من امروز دختر خوبی بودم و اگر جواب مثبت بگیرد سریع می گوید " پس برو واسم یه مثبت آبی بگذار"

علاقه و پشتکارش برای انجام کارهای خانه به سبک بچهگانه  اش می ترسم که باعث بشود دخترم در اینده یک خانه دار تمام عیار بشود

در ادامه مطلب هنرمندیهای دخترم به زبان تصاویر

 

پسندها (3)

نظرات (4)

مامان زهره
11 خرداد 93 22:13
سلام آفرین الیسا جون واقعا که خیلی عالیه . آفرین یاسمن جون چه فکر خوبی که کارهای خوب و بدش رو می نویسی . حتما خیلی تاثیر داره .
یاسمن( مامی فرشته ها )
پاسخ
آره زهره جون واقعا تاثیر داشت و کارهای خوبش را سعی می کنه تکرار کنه و اگر کار بدی انجام بده سریع می گوید مامان توی لیست کارهای بد ننویس
مامان الیسا
18 خرداد 93 23:50
ماشالله آفرین به دختر با شعور و با اراده
یاسمن( مامی فرشته ها )
پاسخ
مرسی دوست عزیزم . دلمون واست تنگ شده بود حسابی الیسا جون چه طوره؟
مامان سولماز
21 خرداد 93 13:30
ماشالا به تو الیسا جونی آفرین هزااااااااااااااااااااااااااااااار تا آفرین به دخمل گل که انقد به مامانی کمک میکنی ، حالا از چی میترسی یاسمن جون؟ چه اشکال داره یه کدبانوی تمام عیار موفق در جامعه بشه؟ کارهای خوب و بد رو نوشتن خیلی تاثیر خوبی داره یکی از اقوام ما هم اینکارو میکنه نتیجه های خوبی میگیره همیشه موفق باشین
یاسمن( مامی فرشته ها )
پاسخ
ممنونم سولماز جون . آره واقعا تاثیر داشته
مامانی غزل جون
9 تیر 93 12:32
ای جانم از خوندن کارهاش لذت بردم یعنی میشه غزلک منم روزی بزرگ بشه و از این کارها انجام بده این روزها لحظه شماری میکنم یه بار آگاهانه صدام کنه مامان... دوست گلم خدا دخترهاتو برات نگه داره خیلی شیرین و دوست داشتنی هستن
یاسمن( مامی فرشته ها )
پاسخ
ممنونم عزیزم نظر لطف و محبت شماست به زودی غزل جون هم همه این کارها را تجربه میکنه به نظر من تا بچه ها 1 سالشون بشه خیلی سخت و طولانی می گذره اما همین که 1 سالشون بشه خیلی زود و تند تند بزرگ می شوند
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به فرشته ها می باشد