الیساجونمالیساجونم، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 17 روز سن داره
هلیا عسلمهلیا عسلم، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 9 روز سن داره

فرشته ها

موسیقی و نوگل ها

1390/12/14 10:58
1,420 بازدید
اشتراک گذاری

 

          

کودکانی که از 18 ماهگی تا 3 سالگی قرار دارند، تمایل به آوازها و ترانه‌های کوتاه را از خود نشان می‌دهند. آن‌ها هنوز از حافظه‌ی خوبی برخوردار نیستند و از همین رو فقط به بخش‌هایی از یک ترانه یا آهنگ، به خصوص اگر موزون و ریتمیک باشد پاسخ می‌دهند. از همین رو باید واژه‌های مانوس را برای آنها تکرار کرد تا حافظه‌ی آنها در هنگام شنیدن موسیقی یا ترانه تقویت شود. تکرار این عبارات و نقاط برجسته‌ی موسیقی یا ترانه، آن‌ها را برای یادآوری تشویق می‌کند.
به آوازها و صداهای موزون و خود بخودی یا ارتجالی کودکان به خوبی گوش دهید. همان صداها را به طور ریتمیک و موزون به صورت بلند برای او تکرار کنید تا تشویق به ادامه‌ی آن شود. می توانید با یک ابزار ساده مانند یک قاشق چوبی یا چیزی مثل آن، بر روی ظروف ضربه‌های موزون بزنید تا او را برای ادامه‌ی خواندنش تشویق کنید. این کار به رشد زبان او کمک زیادی می‌کند و کودکان 3 ساله این توانایی را دارند که با شنیدن صداها آن‌ها را تکرار کنند.
شما می‌توانید همین فرایند را با پخش موسیقی‌های متنوعی انجام دهید و او را به جنب و جوش و ‌حرکت وادارید. از آن‌ها بخواهید که بالا و پایین بپرند، جست و خیز کنند ، لی لی کنند، در هوا بپرند و بخندند و.. بعد، می توانید بازی‌های متنوعی برای آن‌ها فراهم کنید مثلاً به او نشان دهید که هر وقت که موسیقی را قطع می کنید او باید روی یک پا بایستد یا مثلاً به طور همزمان دست مخالفش را بالا ببرد این بازی‌ها، بسیار مفرح و جالب خواهند بود. البته مدت زمان توجه کودکان نوپا هنوز خیلی طولانی نیست و لذا شما می باید بازی‌های کوتاه و متنوعی را برای او فراهم کنید .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان علی مرتضی
15 اسفند 90 12:35
سلام دوست گلم جوابتون رو تو وبم نوشتم اومدم حتما بهتون سر میزنم عجله دارم گلم بوس واسه دخمل خاله


مرسی مریم جون.
آزی
16 اسفند 90 12:44
سلام عزیزم ممنون که وب من و نی نی خیالیم سر زدی و نظر دادی. انشاالله دخمل گل شما سالم باشه و سالهای سال زیر سایه پدر و مادر زندگی کنه بازم به ما سر بزن گلم.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به فرشته ها می باشد