الیساجونمالیساجونم، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 22 روز سن داره
هلیا عسلمهلیا عسلم، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 14 روز سن داره

فرشته ها

بازی والدین با نوزادان

1389/12/21 8:30
449 بازدید
اشتراک گذاری

 

نوزادتان بعد از اینکه تشخیص دادن صدا، صورت و تماس شما را یاد گرفت و توانست آن را با احساس راحتی و آرامش ارتباط دهد، طی ماه اول تا سوم کم‌کم بیشتر به شما واکنش می‌دهد و حتی ممکن است برایتان لبخند هم بزند!

نوزادان این سن زمان بیشتری را در حال بیداری و هوشیاری هستند و درمورد والدین و اشیاء اطرافشان کنجکاوتر می‌شوند. از نظر جسمی هم قوی‌تر می‌شوند و بهتر می‌توانند حرکاتشان را هماهنگ کنند. با حرف زدن با نوزادتان، پاسخ دادن به حالات و صداهای او و فراهم کردن اسباب‌بازی‌های رنگی برای او، روند یادگیری را در او تقویت کنید.

در این سن است که کم‌کم با شخصیت نوزادتان آشنا می‌شوید. در یکی دو ماهه اول زندگی نوزاد، بچه‌ها برای شروع ارتباط به دیگران متکی هستند اما در آخر سه ماهگی نوزاد با حالات چهره، درآوردن صدا و حرکات شما را درگیر می‌کند.

با تقویت قدرت بینایی، می‌توانند صداها و تصویرهای مختلف را بهتر تشخیص دهند. نوزادتان به‌ دقت به حالات چهره شما نگاه می‌کند و به صدایتان گوش می‌دهد، با سروصدایی که از خودشان درمی‌آورند به شما واکنش می‌دهند و درحدود دو ماهگی با لبخند، لبخندتان را جواب می‌دهند. بین 3 تا 4 ماهگی، بیشتر نوزادان می‌توانند بلند بخندند.

نوزادان یاد می‌گیرند که مشتشان را باز و بسته کنند و جغجغه‌ای که در دستشان می‌گذارید را نگه دارند. خیلی زود می‌فهمند این خودشان بوده‌اند که باعث شده‌اند جغجغه صدا دهد.

با دست‌هایشان شروع به اکتشاف محیط پیرامونشان می‌کنند و برای برداشتن اسباب‌بازی مورد علاقه‌شان دستشان را دراز می‌کنند. متوجه دست‌ها و پاهایشان می‌شوند و این برایشان منبع سرگرمی می‌شود. از خیره شدن به دست‌هایشان، بازی کردن با انگشتانشان و آوردن دست یا اسباب بازیشان به سمت دهان لذت می‌برند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به فرشته ها می باشد