الیساجونمالیساجونم، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 19 روز سن داره
هلیا عسلمهلیا عسلم، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 11 روز سن داره

فرشته ها

کفش های نوگل ها

1390/2/3 12:56
467 بازدید
اشتراک گذاری

 

پس از يک سالگي که کودکان راه رفتن را شروع مي‌کنند توصيه مي‌شود تا 2،3 ماه اول فقط از کفش‌هايي که جنبه محافظتي دارند، استفاده شود تا مقداري تکامل راه رفتنبيشتر شود ولي بعد از اين مدت از کفش‌هايي که کف بيروني و ديواره‌هاي جانبي نسبتا محکمي دارند، استفاده شود تا اجازه ندهد که پاها يا انگشتان هنگام راه رفتن به هرسويي منحرف شوند و توصيه مي‌شود کفش‌هايي که کف داخلي آنها مختصري برجسته يا به‌عبارت ديگر قوس‌دار است انتخاب كنيد و پاشنه کفش بايد حدود 1تا 5/1 سانتي‌مترباشد.

 • صافي کف پا معمولا بعد از 15 ماهگي که تکامل راه رفتن به حد قابل قبولي مي‌رسد ارزيابي مي‌شود و توصيه مي‌شود در صورت تشخيص، حتما از کفش‌ها و کفي‌هايمخصوص استفاده كنيد. استفاده از اين‌گونه کفش‌ها و کفي، باعث مي‌شود که پاها حين تکامل روي قالب صحيح خود رشد کنند و از انحرافات انگشتان و مچ پاها جلوگيري مي‌کند.

 • استفاده از کفش‌هاي بندي و کفش‌هاي تزئيني و کفش‌هاي بين انگشتي در سال‌هاي اول توصيه نمي‌شود زيرا مي‌تواند باعث عادات بد راه رفتن از قبيل کشاندن کف کفش بهزمين يا راه رفتن روي قسمت سينه و پنجه پاها شود. اندازه کفش ارزش مهمي در انتخاب آن دارد. کفش تنگ باعث مي‌شود که فشار روي استخوانچه‌هاي پا بيش از حد باشد وباعث اختلال رشد مناسب آنها مي‌شود و همچنين باعث مي‌شود انگشتان در کفش تنگ به‌صورت خميده قرار گيرند که اين نيز باعث تغييرشکل انگشتان مي‌شود و بچه براي کمکردن فشار و درد حاصل از فشار کفش سعي مي‌کند که بيشتر فشار را روي پاشنه‌ها وارد کند که اين نيز باعث عادات بد راه رفتن مي‌شود.

 • کفش گشاد باعث مي‌شود که پاها پهن شود و اين کودکان اکثرا براي حفظ تعادل بيشتر فشار را روي قسمت قدامي پاها وارد مي‌کنند و سعي مي‌کنند با پنجه‌ها راه بروند.

 • با توجه به رشد سريع پاها در کودکان توصيه مي‌شود هر 3 تا 6 ماه کفش‌هاي آنها عوض شود. بعضي از والدين براي صرفه‌جويي معمولا کفش بزرگ‌تري براي كودك انتخابمي‌کنيد که اين كار باعث مشکلاتي براي کودک مي‌شود. توصيه مي‌شود اگر براي صرفه‌جويي کفش بزرگ‌تري براي کودک انتخاب مي‌شود سايز آن را با گذاشتن يک کفي سادهاصلاح کنند و بعد از تنگ شدن کفي را برداريد.

 • نحوه اندازه‌گيري سايز مناسب کفش اين گونه است که بايد زماني که بندهاي کفش باز است يک انگشت بين پاشنه و انتهاي کفش فاصله باشد.

 • انتخاب دمپايي مناسب بر اين اساس است که بايد کف آن سفت باشد و پاشنه حدود 2 سانتي‌متر باشد که با يک شيب ملايم به سمت پنجه کم شود و رويه دمپايي بهتر استعريض‌تر انتخاب شود که از ضرباتي که هنگام راه رفتن به پاشنه وارد مي‌کند، کاسته شود.

برگرفته از مجله شهرزاد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

ممد اهوازی و خانومیش
3 اردیبهشت 90 13:17
با حال بود ما هم به روزیم منتظریم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به فرشته ها می باشد