الیساجونمالیساجونم، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 21 روز سن داره
هلیا عسلمهلیا عسلم، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 13 روز سن داره

فرشته ها

مادر شدن

1392/7/21 1:57
754 بازدید
اشتراک گذاری

چند روز پیش یکی از دوستانم برای دیدن هلیا به خونه ما اومد چند ساعتی را پیش هم بودیم  و چون مدت ها بود همدیگر رو ندیده بودیم از هر دری گفتیم و شنیدیم این دوست عزیزم که خودش مادر دو تا بچه ناز و دوست داشتنی هست  سوالی پرسید که چند سال قبل هم یک بار دیگه ازم پرسیده بود قبل از اینکه این سوال را بپرسد یاد آوری کرد که آیا خاطرم هست که چند سال پیش هم همین سوال را از من پرسیده بود و من تائید کردم که خیلی خوب سوالش و جوابی را که بهش دادم را یادم هست

دوست عزیزم از من پرسید چه چیز مادر شدن  برات جذابه؟؟؟

جوابی که چند سوال پیش دادم این بود که :  " یه موجودی  از عمق وجود من ایجاد میشود موجودی که عصاره وجود من و شوهرم هست . این موجود را با اعماق وجود و با تمام عشق بزرگ می کنم و تمام تلاش اینه که موجودی بشه شبیه به من، با خوصوصیاتی شبیه به من ، با رفتار هایی که من دوست دارم در بچه ام ببینم و....."

اما اون روز جوابی که دادم چیزی کاملا متفاوت بود  بهش گفتم :" توی تمام فرهنگ ها مادر یک موجود مقدسه ،  همه آدم ها وقتی به بزرگی میرسند  از مادر یاد می کنند ، همیشه از مادر به عنوان یک موجود بی نظیر یاد میشه و برای همه آدم ها مادرشان یک قدیسه است و یک تندیس محبت، ایثار، بزرگی ، صبر و زیبایی و.....  همیشه می گویند که دعای مادر در حق بچه اش تاثیر گذار است ، همه بچه ها در روزگار سخت از مادرشان می خواهند که برایشان دعا کنند چرا که بچه ها ایمان دارند که دعای مادر حلال مشکلاتشان خواهد بود  و الان مادر بودن برای من به این دلیل عزیز است و جذاب که خداوند مرا در این جایگاه قرار داده

  "جایگاهی که دعای خیرم در حق بچه هایم کارساز باشه"

 

وقتی دوستم رفت و زمانی که مشغول جمع آوری وسایل پذیرایی و شست و شو بودم به جوابی که داده بودم فکر می کردم

واقعا مگر میشود که مادری بعد از مادر شدن  دعایی به غیر از عاقبت به خیری و موفقیت بچه هایش داشته باشد  ... مگر میشود که در زندگی به چیزی به غیر از اینده بچه هایش فکر کنند .... مگر میشود مثل سابق خودش در اولویت برنامه های کاریش قرار بگیرد....

نه من یقین دارم که مادران بی خودی صاحب این جایگاه نشده اند  این جایگاه ثمره صبر، استقامت و از خود گذشتگی مادرانی است که با عشق با دلبندان خود رفتار کرده اند

اما  تکلیف زنان عاشقی که خداوند مادر شدن را در سرنوشت آنها مقدر ننموده چه میشود؟؟؟؟

وقتی این سوال از ذهنم گذشت یک لحظه مردد ماندم از اینکه آیا پاسخی که به دوستم دادم صحیح بوده یا خیر؟؟؟

خدایا ممنونم که من را جزء زنانی قرار دادی که لذت دعا کردن برای عاقبت به خیری بچه هاشون  پای سجاده نماز تنها لذت شیرین روزانه اشون هست

خدایا به بزرگی و عظمت ات قسم که این لذت را از هیچ زن عاشقی دریغ نکن ....

آمین

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان نیایش ونازنین
22 مهر 92 9:59
واقعا با ذره ذره وجودم به حرفات اعتقاد دارم . مادر برای هرلحظه فرزندش دلواپسه . راست می گن تا مادر نباشی قدر مادرت رو نمی دونی . حالا من می فهمم مادرم لحظه هایی که منو دعوا می کرد یا بامهربونی بغلم می کرد و حتی حالا که خودم مادر دوتا بچه هستم همیشه نگران منه و تا مریضی و مشکلی داشته باشم اولین کسی که می فهمه و دل می سوزونه اونه یعنی چه .


اره زهره جون تا مادر نباشی نمی فهمیم مادرهامون چقدر به پای ما زحمت کشیدن الهی سایه مادرت همیشه بالای سرت باشه دوست عزیزم
مامان دوقلوها
23 مهر 92 2:28
سلام.بعداز مدتها به ویلاگتون سر زدم!
قدو نورسیده مبارک!
انشالله همیشه در کنار هم شاد و سلامت باشید


ممنونم عزیزم. امیدوارم که حال روحیت بهتر شده باشه
نیکا و نیلای عزیزم را ببوس
مامان آنیل
25 مهر 92 9:00
بله واقعا درسته الهی آمین
مامانی غزل جون
29 مهر 92 20:40
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآمییییییییییییییییین
من این دعا رو وقتی به مطب دکترم میرفتم واسه اونایی که مادر نمیشدن میکردم
کسایی رو میدیدم که با هزار امید و ارزو میومدن از نتیجه نگرفتن هم خسته نمیشدن
ولی این آرزو و حسرت از ته چشاشون معلوم بود
هر بار که از مطب برمیگشتم حس عجیبی داشتم
دلم براشون میسوخت و دعاشون میکردم و خدا رو هزاران هزار بار به خاطر این نعمت بزرگ شکر میکردم همیشه شاکر خدا هستم
امیدوارم دامن همه سبز بشه و دلشاد باشن و خدا نعمت مادر شدن رو نصیب همه کنه
آآآآآامین


عزیزم چه قلب مهربونی داری . من هم همیشه براشون دعا م یکنم امیدوارم خداوند همه را به ارزوهاشون برسونه
انسی مامان حنانه
30 مهر 92 11:10
وای یاسمن جون خیلی زیبا نوشته بودی
انیدوارم که مه زن های عاشق بچه به مراد دلشون برسند و دختر های شما هم همیشه در سایه پر مهر شما باشند


ممنونم انسی جون. خداوند شما را هم برای حنانه جون عزیزم نگه داره .
مریم خاتون
4 آبان 92 13:59
یاسمن جون فقط می شه گفت "آمین"...
بسیار زیبا نوشته ای... امیدوارم دختران نازنینت همیشه زیر سایه شما و پدرشون باشند...

یهو یاد شب عروسیم افتادم...وقتی پدرم و پدرشوهرم دستهای من و همسرم را گذاشتند تو دست هم و با هم برامون دعا کردند..چقدر اون دعا اون شب بهم چسبید....


امیدوارم همیشه خوشبخت و سعادتمند باشید
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به فرشته ها می باشد