الیساجونمالیساجونم، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 21 روز سن داره
هلیا عسلمهلیا عسلم، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 13 روز سن داره

فرشته ها

خواب نی نی ها

1389/12/19 19:15
898 بازدید
اشتراک گذاری

نوزادان به طور متوسط بیشتر طول شب و روز را در خواب سپری می کنند و هر چند ساعت یکبار برای شیرخوردن بیدار می شوند. معمولاً برای پدران و مادران تازه بسیار مشکل است که بدانند نوزادشان به چه میزان خواب نیاز دارد.
به طور متوسط نوزادان در حدود 8 تا 9 ساعت در روز و حدود 8 ساعت در شب می خوابند. البته اکثر نوزادان در ابتدا نمی توانند در طول شب بطور پیوسته در حدود 6 تا8 ساعت بخوابند و معمولاً تا سن 3 ماهگی چندین بار در طول شب بیدار می شوند. در اغلب نوزادان آنها هر 3 تا 4 ساعت برای شیر خوردن بیدار می شوند. اگر نوزاد شما خود برای شیر در طول شب بیدار نمی شود، لازم نیست که او را برای شیر خوردن بیدار کنید مگر آنکه پزشک او به شما این را توصیه کرده باشد. البته تا هفته پنجم و ششم اجازه ندهید نوزادتان بیش از 5 ساعت بدون شیر بخوابد.
کودکان و نوزادان نیز مانند بزرگسالان مراحل مختلف خواب دارند و در هر مرحله عمق خواب آنها نیز تغییر می کند. بسته به مرحله خواب، نوزادان می توانند در خواب دست و پا زده و در حرکت باشند و یا آرام و بدون حرکت در جای خود دراز بکشند.
الگوی خواب نوزاد از هنگامی که در شکم مادر است شروع به شکل گیری می کند. در حدود 8 ماهگی جنین، او شروع به خواب با حرکت یا خواب آرام می کند.

بسیاری از نوزدان ممکن است قادر نباشند که الگوی خواب و بیداری خود را تنظیم کنند، به خصوص اینکه نمی توانند خودشان را بخوابانند. بتابراین بسیار مهم است که شما علایم خواب آلودگی نوزاد خود را بدانید و با فراهم کردن محیط امن و مناسب برای او، او را آماده خوابیدن کرده و به او کمک کنید تا خود به تنهایی به خواب رود. علایم آمادگی برای خواب رفتن در نوزاد می تواند هر کدام از موارد زیر باشد:
مالیدن چشم ها
خمیازه کشیدن
به یک نقطه خیره شدن
گریه و بی قراری
بهتر است هنگامی که هر کدام از این علایم را در نوزادتان مشاهده می کنید، به او مقداری شیر داده، در آغوش بگیرید تا آرام گیرد. ولی پیش از آنکه خوابش ببرد او را در تخت خودش گذاشته تا یاد بگیرد به تنهایی به خواب برود. اینکه یک روتینی را برای پیش از خواب نوزاد درست کنید فکر بسیار خوبی است. بعنوان مثال می توانید برای او یک موسیقی ملایم پیش از خواب پخش کنید ولی به یاد داشته باشید که اجازه ندهید او در آغوش شما به خواب برود زیرا که این می تواند برای او براحتی به یک عادت تبدیل شود. اگر پیش از تاریک شدن هوا نوزادتان را برای خواب در تختش می گذارید، اطمینان حاصل نمایید که پرده های اتاق، اتاق او را کاملاً تاریک کرده اند. بدین ترتیب ساعت بیولوژیکی او کم کم به رابطه خواب و شب و روز عادت کرده، یاد می گیرد که شبها خوابیده و روزها بیدار باشد.

(برگرفته از مجله سلامت)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به فرشته ها می باشد