الیساجونمالیساجونم، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 18 روز سن داره
هلیا عسلمهلیا عسلم، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 10 روز سن داره

فرشته ها

شامپوی نوگل ها

1390/2/2 18:22
488 بازدید
اشتراک گذاری

شامپوهاي مخصوص کودکان، چون قدرت شويندگي کمتري دارند، PH آنها خيلي قليايي نيست. پوست سر کودکان، قدرت چربي‌سازي زيادي ندارد و نيازي به استفاده از شامپوهاي قوي و قليايي براي موي آنها نيست. بايد از شامپوهاي ضعيف‌تر که PH قليايي آنها نزديک به 7، يعني خنثي است استفاده شود. يکي از ويژگي‌هاي شامپوي بچه‌ها اين است که چشم را نمي‌سوزاند. هر چه قدرت قليايي شامپوها بيشتر باشد، قدرت سوزانندگي چشم در آنها بيشتر است. قدرت قليايي صابون، نزديک 9 است. مايع دستشويي هم 10 تا 5/10 است. به همين دليل چشم را مي‌سوزانند، اما قدرت قليايي شامپوي بچه خنثي يا 7 است. به همين دليل قدرت سوزانندگي چشم پايين مي‌آيد.
عوارض استفاده از شامپوهاي معمولي براي پوست و موي كودكان
برخي از والدين تصور مي‌کنند لزومي ندارد حتما براي نوزاد يا کودک خود شامپو بخرند و کمي از شامپوي خود براي او استفاده مي‌کنند. اين شامپوها سبب خشکي بيش از اندازه پوست و موي کودکان مي‌شوند؛ چون چربي‌زدايي اين شامپوها بسيار بالاتر از شامپوهاي مخصوص کودکان و PH آن نيز حدود 8 است. چون در کودکان چربي‌سازي در پوست سر و ريشه مو کم است، شامپوهاي معمولي سبب خشکي بيش از حد مو شده و باعث شکنندگي، تار شدن، کدر و خشک شدن موها مي‌شود. ‌
استفاده از شامپوي بچه الزامي است
1.حتما توجه کنيد که شامپو، گوشه‌هاي تيز و برنده نداشته باشد. اکثر شامپوهاي موجود در بازار، بدون زاويه و بي‌خطر هستند اما اگر به‌ طور اتفاقي شامپويي خريديد که کناره‌هاي تيز داشت حتما آن را از دسترس کودکان دور نگه داريد.
2.شامپو نبايد قطعات ريز جداشونده داشته باشد. اگر شامپوي عروسکي مي‌خريد، به اين نکته توجه کنيد که در آن خيلي کوچک و قابل جدا شدن نباشد.
3.داخل برخي شامپوها، تيله‌هاي رنگي وجود دارد که براي بچه‌ها جذاب است. مراقب باشيد، اگر در اين نوع شامپوها قابليت باز شدن داشته باشد، ممکن است بچه‌ها اين تيله‌ها را ببلعند که موجب خفگي در آنها شود.
4.موقع حمام کردن کودک در شامپو را حتما محکم ببنديد و اگر شامپو عروسکي است پس از بستن در آن ابتدا خوب بيرون آن را بشوييد و بعد به دست کودک بدهيد. تا حد ممکن از اينکه کودکان شامپو را به دهان ببرند، جلوگيري کنيد!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به فرشته ها می باشد