الیساجونمالیساجونم، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 19 روز سن داره
هلیا عسلمهلیا عسلم، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 11 روز سن داره

فرشته ها

پستانک برای نوزادان

1390/1/31 23:38
849 بازدید
اشتراک گذاری

 

niniweblog.com

جنين‌ها هنگام زندگي در رحم مادرشان، انگشت مي‌مکند. مکيدن به بچه‌ها احساس آرامش و شادي مي‌دهد. نوزادان و کودکان ممکن است انگشت شست و يا انگشت‌هاي ديگر را بمکند و اگر پستانک در دسترس آنها باشد به مکيدن پستانک علاقمندمي‌شوند. مکيدن به بچه ها کمک مي‌کند تا دنياي اطراف‌شان را بهتر بشناسند. بعضي از بچه‌ها با مکيدن، احساس امنيت مي‌کنند. مخصوصاً با قرارگيري در شرايط خاصي مثل جدايي از پدر و مادر و يا قرار گرفتن در مکان‌ها و يا بين افراد ناآشنا، مکيدن انگشت يا پستانک، به آرام شدن آنها کمک مي‌کند. مکيدن انگشت يا پستانک کودکان و نوزادان را در خوابيدن کمک مي‌کند.
بيشتر نوزادان و کودکان علاقه دارند تا هنگام خوابيدن، انگشت، پستانک، شيشه شير يا پستان مادر را بمکند و با آرامش بيشتري به خواب بروند. عادت مکيدن براي نوزادان و بچه‌هاي کوچک آرامش‌بخش است و مشکلي ايجاد نمي‌کند. اما اگر اين عادت طولاني شود، روي سيستم فکي و دندان‌هاي کودکان تاثير منفي مي‌گذارد

انجمن دندانپزشکان آمريکا مي گويد که مکيدن طولاني پستانک و انگشت تقريباً به ميزان مشابهي، سيستم دندان‌ها و فک را تحت تاثير قرار مي‌دهد. طولاني شدن عادت مکيدن باعث مي‌شود که دندان‌هاي جلويي فک بالا و پايين از هم فاصله بگيرند و کام کودک عميق شود. اين عادت روي دندان‌هاي شيري تاثير کمتري دارد اما اگر کودک تا سني که دندان‌هاي دائمي‌اش رويش پيدا مي‌کند، اين عادت را داشته باشد، صدمه زيادي به دندان‌هاي دائمي اش وارد مي شود. واقعيت اين است که علاقه به مکيدن در بعضي از نوزادان و کودکان بسيار شديد است و هيچ کدام از پزشکان و دندانپزشکان معتقد نيستند اگر کودک زير يکسالي انگشت مي‌مکد، براي ترک دادن اين عادت با او مبارزه کنيم. اغلب بچه‌ها تا حدود سن 2 سالگي خود به خود علاقه به مکيدن را از دست مي‌دهند و عادت خود را کنار مي‌گذارند اما پيش مي‌آيد که در گروهي از بچه‌ها اين عادت باقي مي‌ماند و طولاني مي‌شود. آن‌وقت است که مي‌توانيم بگوييم گرفتن پستانک از کودک خيلي آسان تر از ترک مکيدن انگشت است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان ماهان
2 اردیبهشت 90 18:38
خیلی عالی بود عزیزم


مرسی خاله . ماهان را ببوس.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به فرشته ها می باشد