الیساجونمالیساجونم، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 19 روز سن داره
هلیا عسلمهلیا عسلم، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 11 روز سن داره

فرشته ها

بد خوابی نوگل ها

1390/5/18 8:40
389 بازدید
اشتراک گذاری

برنامه منظم و ساده اي براي زمان خواب كودك داشته باشيد. مثلاً وقت غذا دادن، حمام كردن و حتي وقت خواب موقع خواب به كودكان نوپا فرصتي بدهيد تا با رختخواب و فضاي آن مأنوس شوند. اگر شروع به نق و نق و سر و صدا كردند، آنها را بلافاصله تنها نگذاريد، زيرا تنها بودن براي مدت طولاني، بر استرس آنها مي افزايد. سعي كنيد موقع خواباندن كودك همه جا ساكت باشد، زيرا محيط ساكت به كودكان آرامش مي دهد و به آنها مي آموزد كه شب متفاوت از روز بوده و براي استراحت است.
* البته سر و صداهاي طبيعي موجود در خانه مثل صحبت كردن، چيدن ظرفها و... را از بين نبريد، زيرا برخي از كودكان موقع خواب با شنيدن سر و صداي اطرافيان در خانه راحت تر مي خوابند، چون مي دانند شما در كنارشان هستيد و احساس تنهايي نمي كنند.
* اگر متوجه شديد كودكتان پس از اينكه او را ترك مي كنيد هنوز در رختخواب بيدار است، دوباره پيش او برگشته و آنقدر كنارش بمانيد تا خوابش ببرد. اين كار ممكن است كمي زمان ببرد، اما سرانجام نتيجه بخش خواهد بود، چون او كم كم خواهد فهميد كه مدت زمانهاي مشخصي را بايد بخوابد. بدخوابيهاي كودكان يكي از دلايل اصلي و مهم مراجعه بسياري از پدر و مادرها به پزشكان و طلب كمك از آنها در سالهاي اوليه تولد كودكانشان است. در اين جا به برخي از رايجترين مشكلات بدخوابي و روشهاي كاربردي براي حل آن اشاره مي كنيم:
براساس برآوردهاي به دست آمده، يك چهارم كودكان دچار بدخوابيهاي شديد هستند. برخي از همان ابتداي تولد بدخوابند و برخي ديگر فقط در مدت زمان خاصي مانند موقع دندان درآوردن يا هنگام مبتلا شدن به بيماري بدخواب مي شوند. تحقيقات حاكي از آن است كه 22 درصد از كودكان 9 ماهه، 15 تا 20 درصد از كودكان نوپاي يك تا دو ساله و 16 درصد از كودكان سه ساله و بيشتر دچار مشكل بدخوابي در شب هستند. همچنين 42 درصد از كودكان 9 ماهه، 26 درصد از كودكان نوپاي يك تا دوساله و 14 درصد از كودكان سه ساله در طول شب به طور مكرر بيدار مي شوند و خواب آرامي ندارند. تقريباً همه نوزادان در ابتداي تولد روند نامنظمي براي خوابشان دارند، اما در شش ماهه دوم تولد موارد جديدي در رابطه با خواب آنها اتفاق مي افتد. به عنوان مثال، حدود 50 درصد از نوزاداني كه در ماههاي آغازين تولد تمام شب را راحت مي خوابيدند، كم كم شروع به بيدار شدنهاي مكرر در طول شب كردند.

( برگرفته از سایت راسخون)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به فرشته ها می باشد