الیساجونمالیساجونم، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 5 روز سن داره
هلیا عسلمهلیا عسلم، تا این لحظه: 10 سال و 9 ماه و 28 روز سن داره

فرشته ها

مهربانی از جنس الیسایی

1392/10/1 12:27
397 بازدید
اشتراک گذاری

توی دانشگاه وقتی سر کلاس  دانشجویان ترم یک رشته مددکاری  اجتماعی حاضر می شوم  براشون از این نظریه استاد  مطهری  صحبت می کنم که میگویند" خوبی کردن و محبت کردن به دیگران  و از ان مهم تر وقف کردن وجود خود برای  کمک و  نجات انسان ها امری ذاتی و غریزی هست و همه انسان ها کمک به دیگران را در غریزه فطری انسانی خود می بینند" و من در دفاع از این نظریه برای دانشجویانم توضیح می دهم همین که شما ها رشته مددکاری اجتماعی را انتخاب کرده اید نشان دهنده این است که از فطرت خود طبعیت کرده اید.

این چند خط را نوشتم تا توضیح دهم که دخترک معصوم و دوست داشتنی من تا چه اندازه این خو و فطرت انسانی در وجودش پر رنگ است و چه بسا که در آینده راه مادری را پیش بگیره و یک مددکار اجتماعی بشود

ماجرا از این قرار بود که من یک دوستی دارم به نام سونیا که در دوران دانشجویی هم اتاقی من بوده و الان خیلی اتفاقی خونه هامون نزدیک هم است و به این خاطر زیاد او را می بینم و با هم مراوده داریم چند روز  پیش بابایی از من پرسید که پدر سونیا چه کاره است؟  در حالی که الیسا خانومی هم کنار ما نشسته بود برای سعید توضیح دادم که پدر سونیا وقتی سونیا بچه بوده فوت شده و سونیا جون بابا نداره و مادرش سرپرست او و دو تا خواهرش است

و اما فردای آن روز  صبح 

الیسا : مامان به سونیا زنگ می زنی من باهاش کار دارم

مامان : نه عزیزم سونیا الان خونه نیست  رفته سرکار

و حوالی بعد از ظهر وقتی بابا تازه آمده خانه

الیسا : مامان زود باش زنگ بزن سونیا بیادخونه ما من کارش دارم

مامان : شما چه کاری با  سونیا داری امروز گیر دادی به سونیا

الیسا: می خواهم اگر سونیا دوست داره بابایی من بشه بابای سونیا که دیگه سونیا تنها نباشه

مامان :  حالی شبیه به ملکوت رسیدن

  این هم دقیقا حالتش  زمانی که داشت این جمله را میگفت

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

خاله مهسا
1 دی 92 22:08
سلام الیسای مهربون و دوست داشتنی ... واقعاً تحت تاثیر حرفت قرار گرفتم عزیزم... ای کاش ادم بزرگ ها هم مثل تو بودن .......................
یاسمن( مامی فرشته ها )
پاسخ
مرسی مهسا جون . من هم خیلی ذوق کردم که دخترم همچین قلب مهربونی داره ما هم منتظر خوندن داستان های زیبایت هستیم
مامان آویسا
13 دی 92 19:56
قربون اون دل مهربونت عزیزم همیشه مهربون بمون فرشته ی ناز این بوس از طرف آویسا اینم مال هلیا جون
یاسمن( مامی فرشته ها )
پاسخ
مرسی عزیزم شما هم روی گل آویسا جون را ببوسید
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به فرشته ها می باشد